Впровадження відкритості у процедуру державних закупівель допомогло подолати корупційні механізми. Відтепер усі державні тендери є публічними та відкритими, і кожен бажаючий має право брати в них участь, надаючи всі необхідні документи. Потрібно лише стати учасником подальшого тендеру, і саме для цього діє Українська універсальна біржа.

Щодня держава, виконуючи роль різних установ та органів, оголошує тендери на продовольство, обладнання, будівництво та ремонт, реставрацію. Це хороший спосіб заробітку, виконати державне замовлення через Prozorro та отримати гроші легально. Ринок великий, і якщо всі умови виконані та встановлено прийнятну ціну, гарантований систематичний приплив замовлень гарантується.

Кожен в системі Прозорро знайде в цьому лише переваги та перспективи:

  1. Відкритість. Сайт здійснює процес закупівель від початку тендеру до його завершення. Усі дані є в наявності, а це означає, що є можливість проконсультуватися про те, як проводиться тендер, та хто був визнаний переможцем за його результатами;
  2. Протистояння. Чим більші учасники аукціону, тим більше суперництво, і це дає можливість заощадити бюджетні кошти для подальших покупок;
  3. Співпраця. Система об’єднує інтереси кожного учасника, з цієї причини виключаються конфліктні і цілком славні ситуації.

Організація вдосконаленої системи створює високий ступінь безпеки для обох сторін, і громадськість постійно знає, куди фактично витрачаються державні гроші.

Як працює система?

Пряма реєстрація в Prozorro заборонена. Для того, щоб брати участь в аукціонах, вам потрібно буде зареєструватися на одній з акредитованих платформ, скажімо, УУБ. Бачення кожного – це лише загальна база, де всі тендери надсилаються на загальний огляд. Що стосується реєстрації на сторонньому сервісі, тут немає ніяких складнощів. Якщо вам потрібна порада, служба підтримки завжди рада надати всю корисну інформацію та рекомендації https://sale.uub.com.ua/news/kupyty-zemelqnu-dilyanku-na-aukcioni-systemy-prozorro-prodazhi

Аукціон вимагає від учасників дотримуватися внутрішнього порядку та умов не тільки організатора тендеру, а й самої системи. Учасники зобов’язані подати пакет офіційних документів та відповідати внутрішнім вимогам до оформлення. Буває, що один із учасників не став переможцем аукціону лише тому, що він неправильно зібрав певні цінні папери. З цієї причини учасникам пропонується найняти компетентних юристів для розуміння кожного документа та чинника.

Внесення коректив до плану закупівель на рік в системі Прозорро

Відповідно статті 11 та прикінцевих положень Закону № 922 організовують план закупівлі Уповноважена особа і комітет тендера (до 01.01 2022 року). Особа наділена повноваженнями створює план закупівель на рік в цифровій системі закупівель. Ця подія закріплюється протоколом з датуванням. Залежно від того, хто здійснює закупівлі в підприємстві замовника – особа з повноваженнями або комітет тендера, ними повинен бути створений і відповідно оформлений протокол про підписання плану закупівель на рік. 

Також потрібно оформляти і корективи – протоколом про внесення коректив до плану закупівель на рік. Законодавчий акт не передбачає вимог стверджувати план закупівель на рік на паперовому носії, а ставить вимогу лише опублікувати його в цифровий структурі закупівель. Але при створенні протоколу про прийняття плану закупівель на рік або внесення в нього коректив особа, наділена повноваженнями або комітет тендера повинна відобразити, що конкретно вона стверджує. Через це план на рік все ж розробляється поза електронною системою закупівель. Однак вирішальною стає якраз інформація про заплановані закупівлі, опублікована в системі закупок.

Таким чином, закупівлю планують на базі потреби за рік, вводять інформацію про будь-яку заплановану закупівлю до її здійснення. Але що робити замовнику, якщо така потреба в продовженні року змінилася? В цьому випадку замовнику необхідно внести корективи в план закупівель на рік. Коригування в план, як і, по суті, сам план на рік, необхідно опублікувати електронній системі закупок в продовженні 5 календарних днів з дня їх прийняття.

Закон не встановлює меж для форми введення коректувань в план закупівель на рік, їх регулярності і причин. З цієї причини замовник при потребі має право іноді вносити корективи в план закупівель на рік. Корекція плану закупівель на рік може проводитися в 2 форматах:

Коригування вже опублікованої інформації про закупівлю. Наприклад, змінилася необхідність, передбачувана вартість або час твору закупівлі. В такому випадку корективи вносяться в уже існуючу в плані закупівель на рік інформацію. 

Коригування плану закупівлі на рік зумовлена ​​виникненням нової потреби у закупівлі. В такому випадку план на рік коригується шляхом внесення змін до нього нової закупівлі. У електронній системі закупівель подібне внесення здійснюється в тому ж форматі, що і створення рядків плану на рік. Якщо ж корективи вносяться в уже опубліковану в плані на рік інформацію про закупівлю, то замовнику необхідно виконувати подібні корективи в вікні цієї закупівлі.